کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند

نزدیک به 400 میلیون نفر زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری صحبت می کنند و تنها زبان اسپانیایی و ماندارین است که از این نظر متکلم های بیشتری را دارند. با وجود اینکه زبان ماندارین بیش از 1.2 میلیارد متکلم دارد ولی این زبان انگلیسی است که در مجموع بیش از 2 میلیارد متکلم دارد که این عدد نشان میدهد که نزدیک به 1.6 میلیارد نفر زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده اند ، از این رو زبان شناسان زبان انگلیسی رو محبوب ترین زبان حال حاضر تلقی می کنند.

در واقع ، نزدیک به 67 کشور دنیا زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند و 27 کشور نیز جزء مستعمره های کشورهای انگلیسی زبان هستند که به همین دلیل است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی قبول کرده اند. سازمان های رسمی مانند ناتو ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند و همین امر از عواملی هستند که امروزه زبان انگلیسی ، به زبان تجارت و اینترنت تبدیل شده است.

 

زبان انگلیسی چگونه رشد کرد

زبان انگلیسی از بریتانیا سرچشمه گرفت و امپراتوری بریتانیا که در حال قدرت طلبی بود ، در قرن های 18 و 19 به گسترش انگلیسی مدرن در سراسر جهان کمک کرد. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آنها است جزء مستعمرات سابق بریتانیا هستند ، از جمله کانادا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و ایالات متحده.

استعمار به معرفی زبان انگلیسی در مناطقی مانند هند و بخشهایی از آفریقا کمک کرد ، کشورهایی که همچنان به طور گسترده زبان انگلیسی در آن ها صحبت می شود. اگرچه هندی، امروزه رایج ترین زبان در کشور هندوستان است ، اما انگلیسی همچنان زبان رسمی در این کشور است و اغلب در آموزش دانشگاهی و در فضای سیاسی از آن استفاده می شود.

به طور رسمی ، تنها 12 درصد از مردم هند انگلیسی صحبت می کنند و بسیاری از آنها این زبان را فقط به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. با این وجود ، این کشور دارای جمعیت بسیار متراکم است ، به این معنی که این 12 درصد از افراد جامعه بیش از 100 میلیون نفر هستند. در نتیجه ، هند یکی از بزرگترین جمعیتهای انگلیسی زبان در کره زمین را دارد.

در طول قرن بیستم ، ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت های سیاسی بزرگ ظاهر شد ، به ویژه در سالهای پس از جنگ جهانی دوم. نفوذ این کشور ، همراه با فیلم های هالیوودی و فعالیت های روزنامه نگاری بی بی سی ، از دلایل اصلی گسترش زبان انگلیسی در طول قرن 20 شناخته شده است.

انگلیسی تنها زبان رسمی کشورهای مشترک المنافع به حساب می آید و همچنین زبان رسمی شناخته شده چندین نهاد غیر مستقل از جمله جبل الطارق ، جزایر فالکلند و برمودا است. در آغاز هزاره جدید ، انگلیسی رایج ترین زبانی بود که در دنیا صحبت می شد و به زبان علم ، سینما و اینترنت تبدیل شد.

 

کشور هایی که زبان انگلیسی زبان رسمی آن ها است

بریتانیا یا بهتر است بگوییم انگلستان زادگاه اصلی زبان انگلیسی است و این کشور همراه با ایالات متحده ی آمریکا نزدیک به 230 میلیون متکلم زبان انگلیسی دارند که این اعداد به خوبی نشان می دهند که چرا این دو کشور بیشتر به عنوان کشورهای اصلی انگلیسی زبان شناخته می شوند. بریتانیا نزدیک به 60 میلیون انگلیسی زبان دارد که این تعداد در 4 کشور اسکاتلند ، ایرلند شمالی ، ولز و انگلستان پخش می شوند. کانادا با وجود اینکه سومین کشور انگلیسی زبان است و بسیاری از زبان آموزان آن را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می کنند ولی با وجود این دو زبان رسمی دارد؛ زبان انگلیسی و فرانسه.حالا بهتر است به فهرست کشورهایی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند نگاهی بیاندازیم.